2009. május 7., csütörtök

egyik szemem nevet egyenlore...



Ma 6 osztalytarsammal egyutt praktikara mehettunk olyan hazak iskolaihoz ahol sulyos esetenkent naaaaaaagyon sulyos beteg gyerekek voltak. Az osztaly ahol voltunk-legtobben 1 osztalyban 2 egyetemi halgato mehetett pont a gyerekek allapota miatt sokx meg ez is sok-volt 2 tolkocsis es ket olyan gyerek akik egyaltalan nem tudtak ertheto szavakat kimondani foleg h en elosozr voltam ezek a gyerekek kozott nekem nagyon furcsa volt...mikor neveiket mondtak az sem volt ertheto ugy ismeteltek meg a gyogypedagogusok akik a tanaraik. Erre a 4 gyerekre 2 gyogypedagogust osztottak be de lattam olyan osztalyt ahol 8 gyerekre volt beosztva 2 gyogypedagogus de nyilvan ott enyhebb rendellenesegekkel voltak gyerekek.
Kb 3 ora megfigyeles utan mar kezdtuk vagy legalabbis en erteni a ket nehezen beszelo gyereket akik nevszerint Bia es Nandi voltak.
Pont 1 olyan napot fogtunk ki amikor harangkorus probajuk volt:) nagyon ugyesek a gyerekek, nem rendes harangokkal termeszetesen de nagyon hasonlitott a kiadott hang a valodi haranghangokhoz. A gyerekek "kotta"-ja szamok voltak, minden gyereknek jo nagyba irt szamot adtak amire ratettek 1 harangot es elmagyaraztak nekik h mikor mit kell csinalniuk. Egy egy eneknel akar 4-5-6 lapnyi "kotta"-juk volt amit nagy orommel figyeltek es kovettek. Ha valamit nem jatszottak el jol lealitottak a csapatot es elmagyaraztak es mutattak is hogy a helyes es a vegen megtapsoltuk oket, ok is magukat es neha neveket is emlitettek de vegeredmenyben mindenkit megdicsertek es evvel is nott az onbizalmuk:) hisz ezeknek a gyerekeknek nagyon fontos az elismeres, az odafigyeles, a szeretet es erzik ki az aki valoban torodik veluk...ugyan eloszor voltam a gyerekek kozott de igy is sok kisbaratom lett:) nagyon orultem h koztuk lehettem es mar alig varom h foglalkozhassak veluk.
Ami nagyon meglepett de hihetetlenul orultem az az h mielott elkezdtek volna a harangkorus gyakorlast a zenetanarno arra kerte a gyerekeket kulcsoljak ossze kezeiket es imadkozzon valaki azok kozul akik az elso turnusban jatszottak es 1 Armando nevu kisfiucska a kovetkezot imadkozta:"Dumnezeule iti multumesc ziua de azi si te rog ajutane sa cantem frumos!Amin" ennyi volt az ima es latszott is az eredmenye ennek a kisfiu imajat illetoen mert az ottlevo gyogypedagogusok egymas kozott mondogattak h sokkal jobban ment a gyakorlas ma mint maskor...tudni illik ezek a gyerekek koncertre keszulnek-nem tudom mikor lesz koncertjuk de lesz-amire ha el tudok menni elmegyek nagyon szivesen.
Volt 1 kislany aki mikor bejott az osztalyba ugy odajott hozzma mintha mar evek ota ismernenk egymast es vegigsimitotta a kezet a vallaimon nagyon aranyos volt. Kesobb alkalmam volt beszelgetni vele mig mas csoport gyakorolt...a hajcsattomra mutatott amit en kivettem a hajambol es odaadtam neki amire a reakcioja az volt h kozelebb hajolt hozzam es megpuszilt koszonom jeleul:) aztan a nyaklancomra mutatott h tegyem az o nyakaba...odaadtam megnezte es aztan mondta h vegyem le es tegyem vissza magamanak, idaig mindne rendben van, sokx odajott hozzam h tegyem ujbol es ujbol fel a hajcsatott amit neki adtam mert minidg kivette a hajabol es 1x csak odajott hozzam es vissza adta a hajcsattomat mondvan h neki nem kell, visszault a helyere es nagyon magaba fordult...ez mar az alkalom vege fele volt es nagyon furanak tunt ez a viselkedese...nem tudom mi lehet a rendelenesseg nala de tobbx is emlitette h almos, valoszinu ennek tudhato be mindaz amiket eddig leirtam.
Egyre tobb lehetoseg tarul elem milyen helyeken dolgozhatok ha vegzek az egyetemmel es mar mar ott tartok h nme tudom mit valasszak...de nagyon szivesen dolgoznek a Darius haz lakoival es diakjaival...de hiszme h isten ezt is ki fogja alakitani:) hisz hatalmas Isten aki a legkisebbektol kezdve a legoregebbekig meghalgatja az imakat es nem hadja az oveit:)
Kesobb valoszinu meg irok a holnapi nappal kapcs h mi lesz hogy lesz es hol leszek...
A mellekelt kepen a nyaklanc es a hajcsatt van ami Darianak megtetszett es a kesobb visszautasitott hajcsatt...

1 megjegyzés:

  1. úgy tudom, hogy Csapó Matyi is ott dolgozik. Vele nem találkoztál véletlenül?:)

    VálaszTörlés